This is Photoshop's version of Lorem Ipsn gravida nibh vel velit auctor aliquet.Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auci. Proin gravida nibh vel veliau ctor aliquenean.

FOLLOW ME ON INSTAGRAM

+01145928421
mymail@gmail.com

Blog

Social media jako obszar działalności marketingowej

Social media czy inaczej media społecznościowe to miejsca, w których ludzie nawiązują i utrzymują ze sobą kontakty, wymieniają się opiniami, komentują, udostępniają i lajkują wzajemnie swoje posty i posty oficjalnych profili firm, instytucji, organizacji czy osób publicznych. Tym terminem zbiorczo określa się wiele różnorodnych portalów społecznościowych, są wśród nich: Twitter, Instagram, Facebook, Snapchat, YouTube, blogi oraz różne portale służące do współtworzenia projektów czy poszukiwania pracowników. Social media to ogromny obszar, który wydaje się być wręcz stworzony dla prowadzenia w nim działalności marketingowej.

Media społecznościowe cieszą się dużym zainteresowaniem wśród marketingowców przede wszystkim dlatego, że zrzeszają one dużą liczbę użytkowników, którzy mogą stać się potencjalnymi konsumentami firmy. W stosunkowo krótkim czasie i w łatwy sposób można do nich dotrzeć z określoną ofertą. To jeden z powodów, dla których social media są obszarem wzmożonej działalności marketingowej.

Twórcy i właściciele portali społecznościowych również mają świadomość, że są one bardzo dobrym narzędziem marketingowym, dlatego w obrębie wielu z nich udostępniane są możliwości prowadzenia płatnych kampanii marketingowych. Takie kampanie mogą okazać się bardzo skuteczne ponieważ na podstawie danych z takich portali można bardzo dobrze targetować taką kampanię. Trafi ona nie tylko do osób o odpowiedniej płci, wieku, miejscu zamieszkania, ale także np. na podstawie aktywności i obserwowanych stron i profili może ona także być adresowana do osób o określonych zainteresowaniach. Ponadto takie kampanie mają także dobrze rozwinięte narzędzia raportowania, które pozwalają na mierzenie efektywności kampanii. Można w nich także łatwo określić budżet jaki ma być przeznaczony na daną kampanię. Ponadto reklama może być także wyświetlana konsumentom, którzy polubili strony konkurencji, dzięki czemu daje ona możliwość rywalizacji z firmami z tej samej branży.

Prowadzenie firmowych fanpage na Facebooku i profili na Instagramie daje także możliwość nawiązywania relacji z klientami. Dzięki ich komentarzom firma ma możliwość weryfikacji swojej oferty oraz ulepszania produktów. Social media mogą także służyć jako platforma komunikacji z klientami poprzez chaty i wiadomości przesyłane przez social media. Dodatkowo możliwe jest także zastosowanie systemów rezerwacji w ramach aplikacji w social media. Każda aktywność użytkowników, komentarz czy polubienie lub udostępnienie posta jest widoczne dla ich znajomych, przez co powiększa się zasięg informacji o firmie, które docierają do kolejnych konsumentów. Jednak by profil spełniał oczekiwania firmy musi być on prowadzony fachowo, co wymaga znacznego nakładu czasu i wiedzy, dlatego też wiele firm decyduje się na współpracę z profesjonalnymi agencjami wyspecjalizowanymi w tego typu działaniach. Szerzej na temat warunków współpracy z taką firmą można dowiedzieć się poprzez wypełnienie formularza na tej stronie http://brandbay.pl/prowadzenie-fanpage-na-facebooku.

Kolejnym sposobem na marketing w mediach społecznościowych jest korzystanie z usług influencerów. Są to osoby, które dzięki swojej działalności w social mediach, czy to poprzez swoje zainteresowania, wypowiedzi czy po prostu dobrze wykonywane zdjęcia zyskały dużą liczbę osób, które śledzą ich profil, współpracują one z agencjami publikując obok swoich prawdziwych postów również te sponsorowane przez firmy. Dzięki temu reklama trafia do osób, które śledzą taki profil i mają określone atrybuty, takie jak grupa wiekowa, czy zainteresowania konkretnym tematem.

Jak widać media społecznościowe są ogromnym obszarem, którego wiele aspektów daje niezliczone możliwości prowadzenia skutecznych działań marketingowych, które mogą zakładać różne cele: od sprzedaży produktów po budowanie grona stałych i wiernych klientów, aż po budowę pozytywnego wizerunku firmy, dlatego też każdy specjalista od marketingu powinien rozważyć działania w tym obszarze.

Sorry, the comment form is closed at this time.